Wednesday, December 30, 2009

Selamat tinggal 2009

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.

Esok hari terakhir di tahun 2009 ini. Pejam celik, pejam celik akhirnya sampai dipenghujung tahun ini. Terasa amat pantas masa itu berlalu. Banyak cerita dinukil, gembira, gundah-gulana, air-mata ketika sedih juga gembira..

Antara angan dan sedar, sisi pandangan insan marhain ini amatlah cetek. Kadang-kala ketamakan desakan hati membuatkan tahap kesedaran diri menjadi goyah. Gesaan hati mematahkan sendi-sendi emosi yang tegak berdiri. Namun, ada hikmah disebaliknya. Yang dikhayalkan menjadi realiti.. Tambahan pula, rangkaian rendah diri, syak wasangka, putus asa, menyesakkan lagi gusaran hati dan naluri.

Apa lagi yang tinggal? Banyak mana yang usai? Perlukah dihitung kembali langkah yang berlalu? Ataupun terus mencongak laluan yang bakal ditempuhi?Menyusuri denai-denai memori lalu sungguh indah. Hidup ini perlu dihargai. Cinta datang dan pergi..Teman jua tetap dihati..Yang tinggal hanya momen-momen yang tetap terpahat diingatan ini..

Semoga menempuhi tahun 2010 membawa seribu satu pengalaman yang lebih bererti bagiku. Semoga aku dapat berjalan dengan penuh harapan walaupun hidup ini tak selalu bahagia, semoga aku sentiasa dapat memberi senyuman walaupun tiada siapa tahu lara dihati, semoga aku semakin dekat dengan-Nya, semoga aku terus berkhayal untuk menjadi yang terbaik walaupun aku mengerti hidup ini tak semudah yang disangka, semoga doaku akan sentiasa didengari-Nya..

Amin..Ya Rabbala'lamin

0 comments:

Post a Comment