Saturday, January 17, 2009

Leganya...

Kelmarin lega rasanya bila dah dapat jumpa supervisor. Timbul pulak rasa kesian kat dia sebab aku asyik sms nak jumpa dia. Perjumpaan sepatutnya pukul 3 petang tapi dia ada meeting so dia minta tunggu dalam sejam. Aku ok je..alang-alang dan ada kat fakulti apalah susahnya..Lain la kalau kat rumah lagi..malas jugak..
Tunggu punya tunggu pukul 4.45 baru la dapat jumpa dia..Kami berbincang di luar fakulti. Nampak dia kepenatan..Dr. Zuria memohon maaf katanya student baru masuk banyak perkara yang perlu diuruskan. Lagipun dia Timbalan Dekan Siswazah..memang ler..

Dia memulakan perbincangan.."Well, my dear..what do you want to discuss?"..Heheh..sejuk hati aku mendengar..betul la apa yang diperkatakan oleh rakan aku mengenai Dr. Zuria ni..Sangat la baik..orang kaunseling kan..heheh..
Aku pun tunjuk la ouline tajuk baru aku tu..cerita punya cerita..then dia respond.."I like this topic. Very nice. Well, when you talked with expert, yes this is a good topic. But why not you look at a topic that can help people to understand the issue that you want to study. Let say you like to study about successful or unsuccessful marriage..Then there might be some factors that contributed to the successful or unsuccessful marriage..So, your research problem might referred to divorce statistic last year..(as I mentioned to her the statistic). What do you think?". I said "Yeah..of course I'm interested..thats my area of study..

Then, after 45 minutes discussion, I got a clear picture what I'm going to do next..Before I met Dr.Zuria I'm lost..I really don't know where I should start with..Buat tu tak kena, buat ni tak kena..Lastly, another new topic tentatively come out..

Hooorreeeyyy..lega rasanya..lepas ni senang ler nak buat keje..semakin bersemangat untuk meneruskan perjuangan ini..ceewahh..harap-harapnya aku dapat habiskan dalam tempoh 2 tahun ni..Ameeenn..

0 comments:

Post a Comment